Manifest pel bon desenvolupament dels projectes educatius de la zona de Badalona

A continuació podeu llegir el manifest que aquesta setmana passada vam fer arribar al Departament d’Ensenyament, elaborat i signat les dues ampes de les escoles afectades (Lola Anglada i Artur Martorell), les dues direccions, les associacions de veïns i la PILA. Esperem siguem escoltats i puguin donar solucions a les nostres demandes el més aviat possible.
*Manifest pel bon desenvolupament dels projectes educatius de la zona*
La creació de l’Institut Ca l’Arnús ha permès donar resposta a una necessitat educativa i social reivindicada des de fa més de dos cursos per les famílies, les associacions de veïns, les escoles de primària properes i altres col·lectius i entitats del territori. Celebrem que les administracions s’hagin posat d’acord per donar resposta a aquesta necessitat d’escolarització.
Tanmateix, la posada en marxa «sobtada» d’aquest projecte ha obert certs dubtes i nombroses inquietuds. Les incògnites sobre la seva ubicació (a mitjà termini i definitiva) o la cohabitació amb l’escola Lola Anglada fan necessària, més que mai, la correcta coordinació entre els diferents administracions competents i els diferents actors polítics i socials.
Fetes aquestes consideracions prèvies i arribats al procés de preinscripció (en marxa actualment) i posterior matriculació, ens sembla convenient manifestar les següents consideracions:
1. La convivència el proper curs en l’edifici de l’Escola Lola Anglada dels alumnes de Primària i Secundària ha de repercutir el menys possible en la qualitat i el desenvolupament dels projectes pedagògics d’ambdós centres.
2. El projecte definitiu de l’Institut mereix començar amb garanties, de manera efectiva i sense més dilacions.
Per poder donar resposta a aquestes consideracions, proposem:
a. Intensificar la negociació entre administracions i agilitzar les gestions necessàries per tal que el període de coincidència en l’edifici de l’Escola Lola Anglada sigui el menor possible, respectant el compromís contret per les administracions de no superar el curs 2017-2018.
b. Facilitar a les direccions dels centres, tant de Primària (Lola Anglada) com de Secundària (Ca l’Arnús) els recursos i les mesures compensatòries que sol·licitin,adreçades a mantenir el seu projecte educatiu i la qualitat de l’ensenyament ja sigui a nivell de recursos materials com de recursos personals.
c. En aquest apartat es pot considerar l'ús de la biblioteca propera als centres, de la pistaesportiva de l'edifici de l'antic Lola Anglada, del CCT de Canyadó o de l’aula ambiental del parc en moments del dia que no tinguin un altre ús.
d. Disposar dels recursos i del personal necessari per garantir el projecte pedagògic i la gestió del centre durant tot el curs i, especialment, en moments de més feina com pot ser la matriculació dels alumnes d’infantil-primària i de secundària.
e. Donada la particularitat d’aquest curs i la bona rebuda que ha tingut el centre per part de les famílies de les escoles Artur Martorell i Lola Anglada, facilitar que els i les alumnes de les escoles adscrites puguin matricular-se a l’Institut Ca l’Arnús encara que suposés un petit augment de ràtio.
f. Concretar, tal com es va prometre, la ubicació definitiva del nou institut, així com dels terminis de rehabilitació i construcció per deixar de banda la fase de provisionalitat el més aviat possible, tal com les administracions s’han compromès a fer.
Badalona, 30 de maig de 2017
Presenten aquest manifest:
PILA, AMPA Escola Artur Martorell, AMPA Escola Lola Anglada, AAVV de Canyadó i Coordinadora de les AAVV del districte 1.